loading...
اخبار جدید ایران و سایر نقاط جهان
admin بازدید : 437 دوشنبه 10 خرداد 1395 نظرات (0)

برتراند راسل

برتراند راسل

 

نام کامل : برتراند آرتور ویلیام راسل

لقب : سومین ارل راسل

دوره :قرن بیستم

مکتب : فلسفه تحلیلی

ملیت : بریتانیایی 

زادروز : ۱۸ مه ۱۸۷۲

زادگاه : ترلک در نزدیکی مونماوث‌شیر،  ولز

تاریخ مرگ : ۲ فوریه ۱۹۷۰ (۹۷ سال)

محل مرگ : پنریندیدرایث،  ولز

مدفن : بنا به وصیتش سوزانده شد

فرزند(ها) : جان، کاترین، کانرد

دین : خداناباور – ندانم گرا 

 

برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل ( Bertrand Arthur William Russell, 3rd Earl Russell)، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، مورخ، جامعه شناس و فعّال صلح‌طلب بریتانیایی بود که در قرن بیستم می‌زیست.

راسل یکی از پیشتازان فلاسفه در قرن بیستم محسوب می‌شود و «جنبش مخالفت با آرمان‌گرایی» را در اوایل قرن بیستم رهبری می‌کرد. از وی به همراه گوتلوب فرگه و لودویگ ویتگنشتاین، به عنوان بنیان‌گذاران فلسفهٔ تحلیلی یاد می‌گردد.

برتراند راسل یک فعال ضدجنگ و مخالف امپریالسم بود که به دلیل عقاید صلح‌طلبانه‌اش در طول جنگ‌جهانی اول، از دانشگاه اخراج شد و به زندان افتاد.  او مخالف آدولف هیتلر، منتقد تمامیت‌خواهی استالین، معترض درگیری آمریکا در جنگ ویتنام و همچنین از حامیان خلع‌سلاح هسته‌ای بود. وی در سال ۱۹۵۰، به پاس «آثار متعدد در حمایت از نوع‌دوستی و آزادی اندیشه»، برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات گردید.

 

زندگی

خانواده پدری، دوران کودکی و نوجوانی

برتراند راسل

[جان راسل لرد آمبرلی، پدر راسل]

 

اگرچه راسل بیش تر عمرش را در انگلستان گذراند، اما اصلیتی ولزی داشت.  خانوادهٔ برتراند راسل از شهروندان قدیمی و بانفوذ بودند. پدربزرگش، جان راسل، اولین ارل راسل؛ پسر سوم جان راسل، ششمین دوک بدفورد بود و دو بار در عصر ویکتوریا به سمت نخست‌وزیری بریتانیا رسید. پدرش، جان راسل، لرد آمبرلی که مردی بی‌دین بود نیز از اشراف‌زادگان محسوب می‌شد. 

در ۱۸۷۴ مادرش را که از مبارزان آزادی زنان بود بر اثر دیفتری از دست داد. مدت کوتاهی پس از آن خواهرش راشل که از خودش چهار سال بزرگتر بود، درگذشت. تنها دو سال بعد در ۱۸۷۶ پدر راسل بر اثر برونشیت از دنیا رفت.

پس از آن به همراه برادرش فرانک (که هفت سال از خودش بزرگتر بود) تحت کفالت پدربزرگش جان راسل، اولین ارل راسل قرار گرفت. راسل از او به عنوان پیرمردی مهربان و ویلچرنشین یاد می‌کند. در ۱۸۷۸ پدربزرگش درگذشت و برتراند و فرانک تا زمان بلوغ با قیومیت هٔ جان راسل، پرورش یافتند.

او در زندگی‌نامهٔ خود بیان داشته‌است که در نوجوانی، عمدهٔ علایق او را سکس، فلسفه دین و ریاضیات تشکیل می‌داده‌اند؛ و تنها عاملی که از خودکشی‌اش بر اثر رنج از دست دادن عزیزان در خردسالی جلوگیری می‌کرد، شوق به فراگیری هر چه بیش‌تر ریاضیات در او بود.

 

راسل جوان، ورود به دانشگاه و اخراج از آن

در آغاز جوانی به مطالعه آثاری از پرسی بیش شلی روی آورد؛ که این امر مسیر زندگی او را تغییر داد. سپس به کالج ترینیتی در کمبریج وارد شد و در ریاضیات و فلسفه تحصیل کرد. در ۱۹۰۱ موفق به کشف پارادوکس راسل شد و هفت سال بعد به عضویت انجمن سلطنتی بریتانیا درآمد. در طول جنگ جهانی اول به دلیل مبارزات ضد جنگ از دانشگاه اخراج و زندانی شد.

همسران

راسل چهاربار ازدواج کرد. نخست در ۱۸۹۴ با آلیس پیرسال اسمیت ازدواج نمود. در ۱۹۲۱ از آلیس طلاق گرفت و با دورا بلک ازدواج نمود. ۱۴ سال بعد از دورا جدا شد، و به فاصله یکسال با پاتریشیا (پیتر) هلن اسپنس ازدواج کرد. در ۱۹۵۲ از پاتریشیا جدا شد. همان سال با ادیث فینچ ازدواج کرد که تا پایان عمر با او بود.

مرگ

سرانجام او در دوم فوریه ۱۹۷۰ بر اثر آنفلوآنزا در پنریندیدرایث در ولز درگذشت. بنا به وصیت برتراند، جسدش را سوزانند و خاکسترش را روی کوههای ولز ریختند.

 

فعالیت‌های ضد جنگ

وی یک فعال ضد جنگ بود  و به خاطر فعالیت‌های ضد جنگ در خلال جنگ جهانی اول از دانشگاه ترینیتی اخراج و برای پنج‌ماه زندانی شد. از اقدامات صلح طلبانه بعدی راسل می‌توان به راه انداختن کمپینی ضد آدولف هیتلر، انتقاد از استبداد و خفقان در شوروی، اعتراض علیه مداخله ایالات متحده در جنگ ویتنام و تاسیس انستیتوی دفاع از صلح در سال ۱۹۶۳ اشاره نمود.

 

فعالیت‌های ادبی

با نگارش آثاری شاخص در دفاع از انسان گرایی و آزادی بیان، جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۵۰ را از آن خود کرد.

 

ریاضیات

در ریاضیات او پارادوکس راسل را کشف کرد که منجر به تعمیق و گسترش نظریه مجموعه‌ها گردید.

 

فلسفه، منطق و نظریات مذهبی و اجتماعی

[راسل در کهولت]
علاوه بر ریاضیات، بخش مهمی از شهرت برتراند راسل به سبب نظریاتش در زمینه فلسفه تحلیلی است. راسل از پایه گذاران منطق جدید و بنیانگذاران اصلی فلسفه تحلیلی به شمار می‌رود.

برتراند راسل یکی از مشهورترین فیلسوفان خداناباور قرن بیستم؛ و از منتقدان برجسته اعتقاد و عمل مسیحی بوده‌است. پاره‌ای از نوشتجات وی در این زمینه در کتابی تحت عنوان چرا مسیحی نیستم؟ جمع آوری شده‌اند.

البته او همانگونه که در مناظره با فردریک کاپلستون می‌گوید، مدعی توانایی در اثبات عدم وجود خدا نیست؛ اما چند سال بعد به کارگیری تمثیل قوری سماویسعی در تاکید بر دیدگاه بی خدایانه(به جای ندانم گرایی) نمود.

راسل در من یک خداناباورم یا یک ندانم گرا؟ در سال ۱۹۴۷ می‌گوید:

به عنوان یک فیلسوف، اگر بخواهم برای شنونده‌های فلسفی محض سخن بگویم باید بگویم که خود را یک ندانم گرا توصیف می‌کنم چرا که فکر نمی‌کنم برهانی قاطع وجود داشته باشد که کسی بتواند اثبات کند که خدایی وجود ندارد.
از سوی دیگر اگر بخواهم بر فردی معمولی در خیابان اثری صحیح بگذارم فکر می‌کنم که باید بگویم من یک خداناباور هستم چرا که وقتی می‌گویم نمی‌توانم اثبات کنم که خدایی وجود ندارد مجبورم که همچنین به همانسان بگویم که نمی‌توانم اثبات کنم که خدایان هومری وجود ندارند.

به تصریح او پرسش اساسی فلسفه دین این نیست که آیا هستی ای به نام خداوند دارای خاصیت وجود است یا نیست، بلکه این است که آیا تعریف خداوند مصداق و نمونه‌ای دارد یا خیر. این تحلیل مشهور راسل از «وجود دارد»، عبارت «خداوند وجود دارد» را بی معنا و در زمره اغلاط گفتاری مصطلح بر می‌شمرد.

وی دین را ناشی از ترس می‌داند به طوری که در کتاب «اجتماع انسانی» خود می‌گوید:

انسان پدیده‌هایی را می‌دیده‌است که باعث ترس و اضطرابش می‌شده و برای اینکه این ترس و اضطراب را آرام کند، نمی‌توانسته ازعلم و شناخت واقعی پدیده‌ها که بعد منجر به پیدا کردن راه حلی مناسب و منطقی می‌شده استفاده کند در نتیجه به جای علاج واقعه یک مسکن برای خود پیدا می‌کرده و به تعبیری دل خود را خوش می‌کرده‌است. مثلاً بااعتقاد به قضا و قدر ناملایمات زندگی را برای خود تعریف می‌کرده. یا با اعتقاد به بهشت و اینکه اگر ما اینجا سختی می‌کشیم در عوض بهشتی وجود دارد که در آنجا راحتیم ناملایمات زندگی را برای خود تحمل پذیر و توجیه می‌کرده‌است.

در کتاب قدرت درباره سیاستمداران می‌گوید:

کسب قدرت هرچه بیشتر، هدف حاکمان سیاسی بشری است همچنانکه قانون جاذبه، در اجسام، حاکم است… فقط با کشف این رمز که قدرت طلبی، عامل تعیین کننده فعالیت‌های مهم سیاسی است می‌توان طومار تاریخ تحولات سیاسی بشری از باستان تا معاصر را توجیه و تفسیر نمود… به همان ترتیبی که در علم فیزیک، «انرژی» عامل اساسی پدیده‌ها است «قدرت طلبی» مانند انرژی، دارای صور گوناگون است، تموّل، ارتش، مهمات جنگی.

راسل در کتاب اخلاق و سیاست در جامعه می‌نویسد:

اگر انسان را معجونی از فرشته و حیوان بدانیم حقّاً درباره حیوان بی انصافی کرده‌ایم پس چه بهتر است که او را – ترکیبی از فرشته و شیطان بدانیم.

راسل در فصل آخر کتاب «آیا بشر آینده‌ای هم دارد»، یادآور می‌شود که پیشرفت علم با وجود این رهبران خود خواه، تا چه حد به مصائب بشر افزوده؛ به نظر او نزاع سال ۱۹۶۱ کندی و خروشچف تا نابود کردن همه ابناء بشر فاصله‌ای نداشته‌است».

او می‌نویسد:

اینک (ژوئیه ۱۹۶۱) مهمترین مسأله‌ای که در برابر جهان قرار دارد بدینقرار است:آیا از راه جنگ می‌توان چیزی بدست آورد که مورد پسند کسی باشد؟ کندی و خروشچف می‌گویند آری؛مردانی که از سلامت عقل، برخوردارند می‌گویند نه. اگر این دو را قادر به تخمین احتمالات عقلانی بدانیم، ناگزیر به این نتیجه می‌رسیم که هر دو نفر بر این امر که وقت خاتمه دادن به وجود بشر رسیده‌است اتفاق نظر دارند.

 

برتراند راسل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/برتراند_راسل
برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل (به انگلیسی: Bertrand Arthur William .... برتراند راسل یکی از مشهورترین فیلسوفان خداناباور قرن بیستم؛ و از منتقدان .... پرش به بالا ↑ «اطلاعات کتاب : زندگینامه برتراند راسل به قلم خودش». vista.ir.

زندگینامه برتراند راسل - بیوگرافی آکا

www.akairan.com/biography/daneshmandan1/28851.html
برتراند آرثر ویلیام راسل (1872-1970)، فیلسوف، ریاضی دان، منطق دان، ادیب و فعال اجتماعی بریتانیایی، در 18 می 1872 در ولز بریتانیا زاده شد،


حکیمانه - جملات زیبــای برترانــد راســل - ادبیات ایران و جهان - حکیمانه. ... زندگـیــنامه بــزرگــان ۞. :: ۞ شعر شاعران جهان ۞. :: ۞ نامـه های ماندگار ۞ ... سخنان برتراند راسل. برتراند آرتور ویلیام راسل (فیلسوف انگلیسی و برنده جایزه نوبل ادبیات).
برتراند آرتور ویلیام راسل،سومین ارل راسل (زادهٔ ۱۸ مه ۱۸۷۲ - درگذشتهٔ ۲ فوریه ۱۹۷۰ ) فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی دان، مورخ، جامعه شناس و فعال صلح طلب بریتانیایی قرن ...
از عکس نوشته و جملات و سخنان زیبا به همراه زندگینامه برتراند راسل، فیلسوف بریتانیایی، متولد 1872 در نیکند لذت ببرید.

دانلود کتاب های برتراند راسل - کتاب سبز

ketabesabz.com/authors/998/برتراند-راسل
دانلود کتاب های برتراند راسل | دانلود کتاب الکترونیکی برتراند راسل.

بیوگرافی برتراند آرتور ویلیام راسل | اس ام اس کده | متن، ...

www.smskade.ir/tag/بیوگرافی-برتراند-آرتور-ویلیام-راسل/
(بیگرافی و زندگینامه برتراند راسل). شرح: برتراند آرتور ویلیام راسل، مه ۱۸۷۲ در ولز بدنیا آمد، او ریاضیدان، منطقدان و فیلسوف بریتانیایی و برنده جایزه نوبل در ...

زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی+کتابها و آثار راسل

baran-movie.ir › تاریخ و تمدن › مشاهیر فرهنگ و هنر جهان
زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل، (زادهٔ ۱۸ مه ۱۸۷۲ — درگذشتهٔ ۲ فوریه ۱۹۷۰)، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، مورخ، ...

دانلود کتاب زندگینامه برتراند راسل به قلم خودش - کتابناک

ketabnak.com › ادبیات › زندگینامه، سفرنامه، خاطرات
[B]اسکن شده[/B] برتراند راسل از درخشانترین چهره های معاصر ما بود . او پیشگام تحلیل منطقی و مدافع سرسخت تجربه‌گرایی بود. او در مسائل پُر اهمیتی نظیر چگونگی ...

برتراند راسل - بیوگرافی و دانلود کتاب های برتراند راسل:... | ...

https://www.facebook.com/bertrand.russell.farsi/.../237740533073503:0
بیوگرافی و دانلود کتاب های برتراند راسل: برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل (به انگلیسی: Bertrand Arthur William Russell, 3rd Earl Russell)، (زادهٔ ۱۸ مه ...

بولور | برتراند راسل

www.booloor.com/biography-stars/برتراند-راسل.html
برتراند راسل | برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل ( Bertrand Arthur William Russell, 3rd Earl Russell)، فیلسوف، منطق‌دان، ... بیو گرافی برتراند راسل ...

برتراند راسل زندگینامه برتراند راسل بیوگرافی برتراند ...

www.asemankafinet.ir/.../برتراند+راسل++زندگینامه+برتراند+راسل++...
برتراند راسل فيلسوف انگليسي ( 1872- 1970 ). «برتراند آرتور ویلیام راسل» در روز ۱۸ می 1872 در «راونزکراف» (Ravenscroft) ویلز متولد شد. خانواده او از شهروندان ...

بیو گرافی برتراند راسل - مجله تصویر زندگی

www.tasvirezendegi.ir › دانستنی ها › بیوگرافی
برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، مورخ، جامعه شناس و فعّال صلح‌طلب بریتانیایی بود که در قرن بیستم می‌زیست-برتراند ...

سخنان حکیمانه برتراند راسل , زندگینامه برتراند راسل , ...

www.tanznama.com/سخنان-حکیمانه-برتراند-راسل/
۱۱ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سخنان حکیمانه برتراند راسل , زندگینامه برتراند راسل , سخنان برتراند راسل, سخنان پند اموز برتراند راسل , اس ام اس برتراند راسل , جملات کوتاه ...

بیوگرافی برتراند آرتور ویلیام راسل - شمسه

salam98.ir/tag/بیوگرافی-برتراند-آرتور-ویلیام-راسل/
زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی. مجموعه: زندگینامه شعرا و دانشمندان زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسیبرتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل، ...

بیوگرافی برتراند راسل

maghale2020.rozblog.com/tag/بیوگرافی-برتراند-راسل
پاورپوینت زندگینامه و آثار برتراند راسل دسته: معماری بازدید: 2 بار فرمت فایل: pptx حجم فایل: 2376 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 32 پاورپوینت بسیار عالی…
برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل (به انگلیسی: Bertrand Arthur William Russell, 3rd Earl Russell)، (زادهٔ ۱۸ مه ۱۸۷۲ — درگذشتهٔ ۲ فوریه ۱۹۷۰)،فیلسوف، ...

بیوگرافی برتراند راسل - نون و آب

www.noonoab.ir/tag/33101/بیوگرافی%20برتراند%20راسل
خانه; برچسب ها : بیوگرافی برتراند راسل. بیوگرافی برتراند راسل. بیوگرافی برتراند راسل سخنان ماندگار و زیبای برتراند راسل. سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۷:۴۰ ...

بیوگرافی-برتراند-راسل - صفحه اصلی - فایل ناب

projeha.filenab.com/tag-بیوگرافی-برتراند-راسل.aspx
محصولاتی که دارای عبارت 'بیوگرافی-برتراند-راسل' هستند. پاورپوینت زندگینامه و آثار برتراند راسل · پاورپوینت زندگینامه و آثار برتراند راسل. قیمت: 4,500 تومان.

بیوگرافی برتراند راسل - فلسفه غرب

westernphilosophy.blogsky.com/1391/04/28/post-5/
برتراند آرتور ویلیام راسل،در سال 1872 در ولز متولد شد.خانواده او همگی از اشراف انگلستان بودند و حتی پدربزرگش در زمان ملکه ویکتوریا دوبار به نخست وزیری رسید.

زندگینامه برتراند راسل - لینک گردی

farsinow.ir/news/زندگینامه-برتراند-راسل
برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل (به انگلیسی: Bertrand Arthur William Russell, 3rd Earl Russell)، (زادهٔ ...

برتراند راسل - Bing images

https://www.bing.com/images/search%3Fq%3Dبرتراند%20راسل
www.booloor.com. بیو گرافی برتراند راسل برتراند راسل. 381 x 233 jpeg 38kB ... gooya news :: didaniha : مذاهب و برتراند راسل! 640 x 326 jpeg 56kB. istafid.com.

سالگرد درگذشت راسل،بیوگرافی برتراند راسل، بایگانی | ...

www.farhangema.ir/tag/سالگرد-درگذشت-راسل،بیوگرافی-برتراند/
به گزارش گروه مانیتورینگ فرهنگ ما؛ به نقل از راسخون، برتراند آرتور ويليام راسل فيلسوف معروف انگليسي در ۱۸ مه ۱۸۷۲م در انگلستان به دنيا آمد و زبان هاي فرانسه و ...

دانلود تحقیق به صورت ورد - مطالب ابر بیوگرافی برتراند راسل

tahghigh005.mihanblog.com/post/tag/بیوگرافی%20برتراند%20راسل
تقریبا همه اذعان دارند كه از میان همه فیلسوفان بریتانیایی معاصر،برتراند راسل در سراسر جهان از همه مشهور تر است.این امر تا حدی ناشی از این واقعیت است كه او تعداد بس ...

بیوگرافی برتراند راسل - آموزش نرم افزار اتوکد الکتریکال ...

electrical-cad.mihanblog.com/post/tag/بیوگرافی%20برتراند%20راسل
تقریبا همه اذعان دارند كه از میان همه فیلسوفان بریتانیایی معاصر،برتراند راسل در سراسر جهان از همه مشهور تر است.این امر تا حدی ناشی از این واقعیت است كه او تعداد بس ...

زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی - ایمپریا

imperia.ir › موفقیت › زندگی نامه انسانهای موفق
زندگینامه برتراند راسل,بیوگرافی برتراند آرتور ویلیام راسل. زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل، (زادهٔ ۱۸ مه ...
قل قول، سخنان و جملات کوتاه، زیبا، آموزنده و عاشقانه از بزرگان، مشاهیر و افراد معروف همراه با عکس نوشته.

بیوگرافی راسل ایکاف فیلسوف و - دیوآنلاین

i2016.ir/بیوگرافی-راسل-ایکاف-فیلسوف-و/
بیوگرافی راسل ایکاف فیلسوف و«راسل ایکاف» (russel ackoff) در سال 1959 در آمریکا ... برتراند راسل بیوگرافی راسل فیلسوف انگلیسی,بیوگرافی دانشمندان ...
متون ادبی فارسی - متون ادبی جهان - کتب و مقالات تحقیقی پژوهشی - زندگینامه - سفرنامه +شعر و ترانه (317) ... بیوگرافی مشاهیر تئاتر و سینما +مجله و نشریات (72)

برتراند راسل بیوگرافی و دانلود

www.scriptux.ir/article/برتراند_راسل_بیوگرافی_و_دانلود_.html
زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی; جستجو. زندگینامه برتراند راسل ... دانلود رایگان کتاب قدرت برتراند راسل | همراه با بیوگرافی ... دانلود رایگان کتاب ...

بیوگرافی - Mo-Ha

www.mo-ha.com/محسن-هشترودی/بیوگرافی/
نقل است از همسر وی رباب هشترودی که وقتی کاری را شروع می‌کرد تا به نتیجه .... که پروفسور هشترودی در ادبیات معاصر ایران داشت، همان نقشی است که برتراند راسل در ...
۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - اثر : برتراند راسل. بیوگرافی مختصر: برتراند آرتور ویلیام راسل فیلسوف، منطق‌دان و منتقد اجتماعی بریتانیایی قرن بیستم بود که بیش‌تر به ...

بهترین کتاب برتراند راسل

avayemelal.ir/بهترین+کتاب+برتراند+راسل
دانلود کتاب‌های برتراند راسل | دانلود همهٔ کتاب‌های … برتراند راسل - بیوگرافی و دانلود کتاب های برتراند راسل ... دانلود کتاب های برتراند راسل برتراند راسل | دانلود ...

برتراند راسل و خدا

avayemelal.ir/+برتراند+راسل+و+خدا
برتراند راسل - ویکی‌گفتاورد برتراند راسل - بیوگرافی و دانلود کتاب های برتراند راسل ... قوری راسل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آشنایی با برتراند راسل مناظرات ...

بیوگرافی راسل | Filepark

filepark.ir/tag/بیوگرافی-راسل
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - موضوع ارائه:زندگینامه برتراند راسل. فرمت:word. 84 صفحه. مقدمه: تقريبا همه اذعان دارند كه از ميان همه فيلسوفان بريتانيايي معاصر،برتراند راسل در ...

برتراند راسل (Bertrand Russell) - پرشین پت

persianpet.org › ... › گفتگوی آزاد › تالار هنر › مشاهیر علم وادب
۸ بهمن ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 4پست - ‏2 نویسنده
لرد برتراند آرتور ویلیام راسل (Bertrand Arthur William Russell) بیوگرافی برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل بود. وی فیلسوف، منطق‌دان، ...

عکس هاي پيتر جکوبسن - زندگینامه برتراند راسل فیلسوف ...

www.findwebsite.ir/tmcjqdnymdrnmctdqnxadnfvctdmndrctdwq.html
زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی+کتابها و آثار راسل ...1 ژانويه 2015 ... ... بیوگرافی راسل فیلسوف انگلیسی,بیوگرافی دانشمندان,بیوگرافی ... ۱۴ سال

زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی

aseman-iran.ir › علمی و آموزشی › زندگینامه شعرا و دانشمندان
زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی. زندگینامه برتراند راسل,بیوگرافی برتراند آرتور ویلیام راسل. زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی برتراند ...

بیوگرافی ارسطو

www.photo-biography.net/بیوگرافی-ارسطو.html
زندگی‌نامه. ارسطو در سال ۳۸۴ ق. م. در خانواده‌ای ثروت‌مند از اهالی ... چنانکه برتراند راسل می‌گوید «تقریباً تمام پیشرفت‌های فکری می‌باید با حملاتی از سوی آموزه‌های ...

وبلاگ یوز - برتراند راسل - موتور جستجوی یوز

old.yooz.ir/?q=برتراند%20راسل&st=2&s=0&v=2
زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی برتراند ارتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل، (زادهٔ 18 مه 1872 — درگذشتهٔ 2 فوریه 1970)، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، ...
۵ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - برتراند آرتور ویلیام راسل،سومین ارل راسل (زادهٔ ۱۸ مه ۱۸۷۲ - درگذشتهٔ ۲ فوریه ۱۹۷۰ ) فیلسوف، منطقدان، ریاضیدان، مورخ، جامعه شناس و فعال صلح طلب ...

بیوگرافی نجف دریابندری - بزرگترین سایت تفریحی آبادان

abadanportal.vcp.ir/57576.../297168-بیوگرافی-نجف-دریابندری.html
وی همچنین همسر فهیمه راستکار بازیگر و دوبلور با سابقه تلویزیون، سینما و تئاتر ... راسل; رگتایم اثر ادگار لورنس دکتروف; تاریخ فلسفه غرب اثر برتراند راسل ...
مطالب انستاگرام ما. ویدئو. Tagged: بیوگرافی ... چرا من مسیحی نیستم – برتراند راسل · 7 آوریل, 2016 0 · تاریخ مصورجهان-جان باومن. تاریخ مصور جهان – جان باومن.

عكس راسل برند - ايراني 2016-95

nazmode.com/2015/11/05/عكس-راسل-برند/
۱۴ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - برتراند راسل facebook ' ارتش و پلیس ،نیروی مجبور کننده روی جسم انسان بکار می برند ' بیوگرافی و دانلود کتاب های برتراند راسل: برتراند ...

زندگینامه و بیوگرافی فیلسوف انگلیسی*راسل* [بایگانی] - ...

forum.texpic.ir/archive/index.php/t-75.html
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - http://forum.texpic.ir/images/imported/2015/02/285.jpg زندگینامه راسل (فیلسوف انگلیسی) ایران مطلب : برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل ...

بیوگرافی و زندگینامه مهدی سهیلی | اس ام اس برای من

sms4i.ir/1392/03/07/بیوگرافی-و-زندگینامه-مهدی-سهیلی/
بیوگرافی و زندگینامه مهدی سهیلی ... بیوگرافی و زندگینامه محمود حسابی · بیوگرافی و زندگینامه بنیامین فرانکلین · زندگینامه و جملات زیبا و آموزنده برتراند راسل ...

سینما و هنرمندان - آبیژ

abizh.net/category.php?c=65&page=21
زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی زندگینامه برتراند راسل, بیوگرافی ... بیوگرافی دانشمندان, بیوگرافی شعرا و نویسندگان زندگینامه برتراند راسل ...

سخنان زیبا و آموزنده برتراند راسل - که

www.irannaz.com/beautiful-and-instructive-words-of-bertrand-russell.html
... از این‌که به دامان شوربختی درافتادند، به سعادت از دست‌رفته خویش پی می‌برند برتراند راسل °°°°°°°°° سخنان برترا. ... با یک کلیک همسر آینده خود را انتخاب کنید.

راسل - Exclusive

ep-new-philosophy.ir/post/Exclusive/85

همچنین آن چه مرا به ترجمه این کتاب واداشت تلاش مولف بر پیوند زندگینامه برتراند راسل به عتوان فیلسوفی شاخص و موثر با بیوگرافی و زندگی وی بوده است.مشی من در ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 341
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 117
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,142
  • بازدید ماه : 1,142
  • بازدید سال : 28,200
  • بازدید کلی : 353,822
  • کدهای اختصاصی